ENGZaloguj

Moje zdjęcie nr 11

Imię i nazwisko: Marcin Pyć 01-12-2022 13:54 (czasu zimowego)

Miejsce zamieszkania: Stalowa Wola

E-mail: admin@mpyc.pl

Facebook:

Kod QR do moich danych kontaktowych

V-card (kod QR):

"Człowieka z charakterem pociąga to co jest trudne, ponieważ dopiero w zmaganiach z trudnościami potrafi uświadomić sobie własny potencjał"

BLOG TURYSTYCZO- KRAJOZNAWCZY- MARCIN PYĆ

Logo bloga BTK MP

Autor wpisu: Marcin Pyć Data wycieczki: 28.06.2020 [Cofnij]

Tytuł wpisu:

Wycieczka w Beskidzie Sądeckim na trasie Jaworzyna Krynicka + Stacja dolna kolejki gondolowej "Jaworzyna Krynicka" - Krzyżowa (zbocze)- Krynica Zdrój (PKP)

Zrealizowana trasa:
Jaworzyna Krynicka (1114)/Karczma "Krynicka Koliba"- Przejazd kolejką gondolową "Jaworzyna Krynicka" (w górę i w dół) + Krynica Zdrój (Czarny Potok)/ dolna stacja kolejki linowej gondolowej „Jaworzyna Krynicka”- szlak zielony- Przełęcz Krzyżowa (768)- rozejście- rozejście szlaków- szlak niebieski- Góra Krzyżowa (812)/zbocze- Góra Krzyżowa/zbocze- skrzyżowanie z bez szlaku pod kolejką linową na Górę Krzyżową- bez szlaku pod kolejką linową- Krynica Zdrój (ul. Zamkowa- ul. Szkolna- ul. Kościuszki)- szlak niebieski- Krynica Zdrój (ul. Pocztowa/Poczta- ul. Kościuszki- deptak w Krynicy Zdroju- ul. Zdrojowa/Żabka- C.H. Pasaż Krynicki- bez szlaku- ul. Ebersa- most na potoku Kryniczanka- Sanatorium „Nad Kryniczanką”- ul. Ebersa)- Krynica Zdrój (dworzec PKP)
Długość trasy: 4,7km Przewyższeń (suma podejść): 160m Czas przejścia: 3godz.

Zdjęcie małe Wierchomla Wielka (PKP)
Zdjęcie małe Widok spod przystanku kol.
Zdjęcie małe Widok na rzekę Poprad
Zdjęcie małe Rzeka Poprad
Zdjęcie małe Wierchomla Wielka (PKP)
Zdjęcie małe Widok spod przystanku kol.
Zdjęcie małe Widok z pociągu do Krynicy Zdrój
Zdjęcie małe Rzeka Poprad
Zdjęcie małe Blanka w pociągu do Krynicy Zdrój

Zdjęć:210 [ aktualna ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ]

OPIS:

Drugi dzień po noclegu w domu "Przy Stoku", u Państwa Tokarczyków rozpoczęliśmy od zrobienia zdjęć, szczególnie z Danielami oraz z właścicielami domu.
Dzięki uprzejmości syna gospodarzy, podwiózł on nas samochodem pod przystanek kolejowy w Wierchomli Wielkiej, skąd pojechaliśmy pociągiem przez Muszynę do Krynicy Zdroju, wzdłuż rzeki Poprad.
Tam taksówka podwiozła nas pod dolną stację kolejki gondolowej na Jaworzynę Krynicką, znajdującą się w dzielnicy Czarny Potok w Krynicy Zdroju.
Po wjechaniu kolejką gondolową na Jaworzynę Krynicką (1114) porobiliśmy trochę zdjęć i poszliśmy coś zjeść do klimatycznej "Krynickiej Koliby", gdzie zjedliśmy żurek staropolski i pomidorową oraz lody:)
Jaworzyna Krynicka (1114) znajduje się na grani głównej wschodniej części pasma Jaworzyny.
Ze szczytu są ładne widoki na Krynicę Zdrój i okoliczne szczyty Beskidu Sądeckiego.
Po zjechaniu kolejką gondolową do dolnej stacji kolejki gondolowej w Czarnym Potoku mieliśmy pojechać taksówką do dworca kolejowego.
Niestety nie było wolnych taksówek, więc awaryjnie musiałem szybko wymyśleć jak szybko zejść, żeby zdążyć na pociąg z Krynicy Zdroju do Tarnowa.
Więc poszliśmy najpierw szlakiem zielonym przez las, na początku dosyć stromo zboczem Krzyżowej aż do Przełęczy Krzyżowa (768), co nas nieco zmęczyło.
Potem zamiast szlakiem żółtym na Krzyżową (812) poszliśmy w pierwszej części szlakiem niebieskim, wypłaszczonym wzdłuż zbocza Krzyżowej, aż do miejsca znajdującego się pod kolejką krzesełkową.
Następnie szliśmy w dół pod kolejką krzesełkową, z dosyć ładnymi widokami na okolice, aż do tunelu nad drogą.
Dalej powędrowaliśmy w Krynicy Zdroju ulicami: Zamkową, Szkolną, Kościuszki, przez park, obok Parku Zdrojowego, ul. Zdrojową, za Pasażem Krynickim, przez most na potoku Kryniczanka, ul. Ebersa, aż doszliśmy do dworca kolejowego w Krynicy Zdroju.
Stamtąd odjechaliśmy pociągiem Koleji Małopolskich do Tarnowa i dalej pociągiem InterCity przez Rzeszów do Stalowej Woli. W Stalowej Woli byliśmy o 20:45.
Mimo niekorzystnych prognoz pogody, pogoda na wycieczce nam się udała, a deszcz dopiero zaczął padać jak wyjeżdżaliśmy z Krynicy Zdroju.